Sunt Paul Adam şi sunt ajutor de expert la Atelierul de Imagini şi fondator Overnoiz. Cum adică ajutor de expert? Păi foarte simplu, Ana, soţia mea este fotograf şi lucrează pe expertiză, adică câştigă de pe urma abilităţilor ei. Eu sunt ajutorul ei la Atelierul de Imagini, în sensul că eu am creat brandul, eu marketez afacerea şi eu sunt copywriterul, adică cel care scrie textele. Toate campaniile de lansare sunt făcute de mine. În afară de asta uneori când clienţii ei solicită şi servicii de videografie, fac echipă cu Ana. Dacă nu am reuşit să găsim un colaborator pe gustul Anei, m-am pregătit eu pe partea de videografie. Pe principiul, dacă ceea ce cauţi nu a fost inventat încă, e timpul să îl inventezi tu.

Cum am ajuns aici? Pur şi simplu într-o zi am realizat că în goana mea după promovarea atelierului de imagini, numărul de cursuri de marketing, branding sau comunicare pe care le-am plătit, a depăşit cu mult suma pe care am plătit-o pentru cursurile de procesarea video. Şi cum nimic nu se învaţă mai bine, decât lucrurile care eşti nevoit să le înveţi pentru tine, iată-mă mai mult marketer decât videograf. Şi m-am bucurat enorm zilele trecute când am primit într-un email, un bonus la un curs, care conţinea ”3 secrete în videomarketing”. Atunci am aflat prima dată de denumirea asta şi m-am lipit efectiv de ea. Mă pasionează marketingul şi videografia, deci nu pot fi decât…Videomarketer ?

Pe măsură ce am acumulat cunoştinţe şi experienţe noi, am putut să observ greşelile pe care le-am făcut cu ani în urmă, când am ”băgat în gard” S.R.L. ul pe care îl aveam. Dacă ar fi să fac un ”Top 3 idei greşite despre afaceri” pe care le aveam, ele la acel moment, acestea ar fi:

1. Credeam că vânzarea e ceva ”rău” şi în principiu a vinde era echivalent cu ”a prosti” pe cineva. Procesul meu de vânzare la acel moment era ceva de genul: Asta-i marfa, ăsta-i preţul, asta e reducerea maximă pe care pot să ţi-o fac. Cumperi? Nu?….Pa, la revedere.

2. Nu cheltuiam nici un leu pentru promovarea afacerii mele, a imaginii mele şi pentru educarea clienţilor mei.Aveam un talmeş-balmeş în cap şi credeam că marketing e totuna cu vânzare sau publicitate.Nu ştiam că afacerea fără marketing este ca şi cum ai trage cu ochiul unei fete frumoase, pe întuneric: Tu ştii ce faci, dar nu te vede nimeni.

3. Credeam că preţul cel mai mic este singurul argument pe care se poate face o vânzare. Din această cauză căutam să vând cel mai ieftin şi-mi minimizam mereu propria valoare. Oare este greu de intuit că dacă tot ce oferi în piaţă are cel mai mic preţ, vei ajunge să câştigi cel mai puţin?

Văd aceste greşeli repetîndu-se mereu la start-up -uri. Firmele mici, care nu îţi permit oameni specializaţi sau departament de marketing, fac greşeli elementare. Nu este suficient să fi priceput în domeniul tău! Nu este suficient să te specializezi mereu, şi să devi şi mai bun, dacă nu te specializez pe acele laturi unde ai o experienţă precară. Degeaba lucrezi mereu la motor dacă ai pană de cauciuc! Nu o să ajungi departe.

Mă pasionează să găsesc acel ”cel mai mic lucru care produce cel mai mare rezultat” în start-up-uri sau companiile mici. Îmi place să descopăr acel ”de ce” din spatele lucrurilor care funcţionează. Mi se pare infinit mai simplu să învăţ pe un om ”de ce” şi el să îşi construiască pe baza lui propriul sistem, decât să îl învăţ ”cum” adică propriul meu sistem.

Nu în ultimul rând, am înţeles că aportul meu la comunitate, este unul din pilonii importanţi care construieşte şi consolidează încrederea în sine şi simţul apartenenţei, ambele nevoi esenţiale pentru a creşte şi a mă simţi împlinit. Cu postările mele, nu fac altceva decât să-ţi dau şi ţie din valoarea pe care am acumulat-o eu, ca să devii şi tu mai bun.

Lumea este o mare agitaţie, un zgomot continuu. Fii deasupra zgomotului. Fii Overnoiz!

Paul Adam.

www.overnoiz.ro