De unde ne vin ideile de afaceri?

Dacă aștepți o idee genială pentru a-ți face o afacere, poți aștepta mult și bine! Nu trebuie să fie o idee genială, complicată, din contră! La baza acestei afirmații stă faptul că unele dintre cele mai de succes afaceri au plecat de la idei simple. Ideea aceea simplă satisface nevoia celor din jurul tău, nu trebuie să fie ozn, doar o idee care merge!

Oricât de bune ar fi ideile știm că nu este suficientă doar să le ai, trebuie multă muncă asiduă pentru a-și face loc pe piața de oferte.

Antreprenorii se apucă să dezvolte un produs nou însă, de multe ori, uită să ofere și povestea, contextul în care poate acel produs să existe, să fie gestionat și menținut pe piață. Trebuie creată piața clienților, atragerea și fidelizarea lor căci o firmă care nu are clienți, moare! Așadar este important produsul, dar chiar dacă tu crezi că este bun, nu există garanție că va fi cumpărat, iar aici intervine deosebirea între cel care creează produsul și cel care îl vinde. Antreprenorul știe cum să vândă, promovează produsul pe piață, știe cum să integreze în ecosistemul de business dorit acel produs și să administreze afacerea de asemenea natură încât să poată gestionat costurile curent și acțiunile de promovare.

Dacă tu ești un bun antreprenor atunci îți cauți o persoană inventivă, creativă care te ajute în realizarea de produse cu adresabilitate pieței de consum, dacă ești un inventator poți să beneficiezi de abilitățile unui antreprenor pentru a-ți vinde produsele. Indiferent de situație, dacă ați găsit partenerul potrivit puteți căuta împreună răspunsul la următoarele întrebări:

 

  1. Care este valoarea pe care o aduce noul produs clienților?

Pasiunea este foarte importanta, însă doar daca este ancorata în realitățile unei economii de piață. Ca să ai profit, trebuie să oferi oamenilor ceea ce caută.

 

  1. Ce e diferit la business-ul vostru?

La intrarea pe piață, dacă ai o idee care există deja acolo, a altei firme, competiția, te vezi nevoit să faci cumva pentru a-ți promova produsele. Cum facem ca produsele/serviciile pe care le oferim să fie diferite în ochii unui client? Există doar 3 feluri principale prin care se poate realiza: „Mai bun”, „Mai ieftin” și „Mai rapid”. Acestea se pot și îmbina, dar toate deodată nu se pot face! Unele firme vor face apel și la experiența clientului atunci când cumpără.

Atunci când concepi produsul și, mai apoi, campania lui de promovare, trebuie să ai în vedere cum ai proceda dacă ai fi client, de ce ai alege acel produs.

3. Ce știți să faceți și ce nu știți să faceți?

Evident că nu vei putea să joci toate rolurile în firma ta, va trebui să cauți oamenii cei mai pricepuți pe zonele pe care tu nu le stăpânești și să-ți păstrezi doar acea zonă pe care o poți face bine, altfel riști să faci o treabă mediocră sau să nu pe poți rezolva pe toate. Acei oameni angajați sau colaboratori, sunt echipa ta acum!

 

4.Ai capital suficient?

Nu sunt cei mai importanți dar dacă nu îi ai sau nu ai suficient, nu vei putea să duci afacerea spre următoarea etapă și nu te vei putea descurca nici în viața personală. O idee bună este aceea de a realiza o schemă, de a pune pe hârtie fiecare etapă a afacerii tale, toate cheltuielile pe care trebuie să le achiți ca să poți vedea dacă banii pe care îi ai în acest moment ți-ar ajunge și pentru cât timp. Trebuie luat în calcul modul în care vei proceda. Dacă îți păstrezi un job ca să ai un venit și să faci afacerea în restul de timp sau dacă renunți la alte job-uri și faci din businessul tău prioritate, atunci trebuie să iei în calcul, pe lângă cheltuielile pe care le vei avea cu firma și cele personala gen: masă, chirie, utilități etc. Este bine să ai o stabilitate financiară, bani care să te ajute în situații neprevăzute.

Este indicat să vă adresați multe întrebări înainte de a începe o afacere. Chiar dacă sunteți tentat să reacționați impulsiv, trebuie, ca un antreprenor bun să conștientizați că este necesară o etapă de cercetare înainte de a începe un start-up. Timpul nostru aici, pe pământ, este limitat, așadar timpul este prețios, nu trebuie să mergi la întâmplare, ci să analizezi și să construiești o afacere trainică căreia să-i dai valoare.

12.3.2017
 

Add comment