5 SECRETE DE BRANDING CARE ÎȚI VOR CREȘTE VÂNZĂRILE

O strategie bună de branding în afaceri creează încredere și duce la facilitarea procesului de vânzare. De aceea companiile care au un brand puternic au și mult succes în vânzări. În articolul de față veți descoperi câteva sfaturi demne de urmat pentru a vă crește brandingul.

Fii autentic

Un produs devine brand în momentul în care oamenii încep să aibă încredere în produs, adică știu că nu sunt induși în eroare, știu că atunci când vor avea de-a face cu produsul/serviciul oferit de firma ta, merită și, astfel, îl vor alege în detrimentul altor branduri care comercializează produse/servicii similare. Pentru consolidarea unui brand este bine să ”vă vindeți” cu adevăr nu minciună căci și o minciună ce poate părea neînsemnată poate avea consecințe negative pentru brand.

Fii consistent

Este important ca oamenii să cunoască ca și brand nu ca și produs domeniul afacerii tale, deci trebuie consistență! Acest lucru este foarte important, încă de la etapele de început când îți construiești brandul. De ce spun asta? Pentru că încrederea se câștigă greu, dar tu vei putea să ai încrederea oamenilor doar în momentul în care ei vor știi sigur la ce se referă brandul tău și ce beneficii le poate aduce lor. Consistent înseamnă să fii perseverent, să ajungi un brand care în momentul în care îi este rostit numele să fie asociat cu ceva, să spună ceva despre produsele/serviciile sale. De exemplu, Nike, este imediat asociat cu îmbrăcămintea și încălțămintea sport; Starbucks, loc în care ai parte de servicii și produse foarte bune în domeniul cafelei și preparatelor din fructe; regizorul Michael Bay este rapid asociat cu filmele cu efecte speciale spectaculoase și cu un buget mare. Deci este suficient să spui un singur cuvânt și calitatea consecventă, consistentă le recomandă. Înțelegeți de ce este atât de important să existe consistență în brandingul dumneavoastră? Aceste așteptări ni se creează tuturor consumatorilor lor deoarece constant au făcut acest lucru în trecut și promit să continue să o facă.

Creează o conexiune

Oamenii sunt ființe emoționale, un anumit miros sau gust este rapid asociat cu un anumit produs, amintire, la fel este și cu brandurile. Atunci când consum o anumită cafea de la o anumită cafenea îmi trezește o emoție plăcută și de aceea continui să o consum. Este foarte important să realizezi un branding care reușește să creeze legături emoționale cu valorile clienților tăi, astfel succesul este garantat.

Concentrează-te pe o nișă

Pentru un business care se află la început, dar nu numai este important să ai bine definit domeniul de activitate. Dacă alegi o anumită categorie de consumatori poți să vii în întâmpinarea nevoilor lor mult mai ușor decât dacă nu te-ai axa pe o anumită categorie ci, așa la întâmplare, tuturor. Dacă construiești produse/serviciu pentru diferite grupuri de nișă nimic nu te oprește pentru a le grupa pe toate într-un singur branding la final. Un exemplu la îndemână sunt producătorii de automobile care proiectează mașini pentru clienți cu posibilități materiale diferite, ca sa poți vinde și unui om care are un venit mediu o mașină, dar aceeași mașină, însă cu toate opțiunile instalate poate fi comercializată unui om care are un venit mai mare. Caracteristicile de bază ale brandului sunt neschimbate: fiabilitate, performanță sau design.

Fii extraordinar

Nu putem fii celebrii peste noapte, la fel este și cu produsele, nu devin peste noapte branduri! Pentru a fideliza clienții ei trebuie mai întâi să se obișnuiască cu produsul, să le creeze confort și siguranță la început, apoi, treptat trebuie să faceți ceva neconvențional pentru a atrage lauda sau recunoașterea consumatorilor, pentru a-i face să dorească să încerce și acel produs nou de la dumneavoastră. Trebuie avut grijă și la aspectul de a nu cădea în penibil, nici prea mult exces de zel nu este bun, trebuie să țineți cont ca trebuie să fii autentic nu copie a altui brand.

 

Un articol realizat si oferit de www.maximmedia.ro

12.3.2017
 

Add comment