Social intelligence și afacerea ta

Cu ajutorul rețelelor de social media se poate face o colectare, analizare și utilizare eficientă a datelor care se numește ”social intelligence”.

Pentru a construi niște strategii performante de social media trebuia să se intre cumva în posesia datelor din online, primul pas fiind ascultarea. Prin intermediul acestui proces se sortează informațiile disponibile astfel încât să poată fi luate deciziile de tip „business juste”.

Ideea de „social listening” se referă la ascultarea părerilor actualilor clienți dar și a celor potențiali acest lucru ducând la creșterea performanței brandului, organizației sau afacerii respective.

De exemplu, dacă sunteți o firmă care produce balsam de rufe, această strategie de „ascultare” presupune ca să vedeți ce părere au clienții dumneavoastră vis-a-vis de balsamul comercializat Ce fac celelalte firme care produc balsam? Ce promoții aplică? Ce prețuri? Care este trend-ul în acel moment? Ce anume ar atrage și alte persoane să folosească balsamul produs de mine? Ei bine, toate aceste informații sunt colectate din mediul online, de la canalele de social media, bloguri, discuții pe forumuri și altele.

Vă dați seama că uneori volumul de date colectate este foarte mare, dar „social intelligence” intervine printr-o sortare inteligentă, căci nu tot ce am colectat este și util pentru businessul respectiv. Trebuie ca aplicarea informațiilor aflate din mediul online să fie făcute astfel încât să aibă un real impact asupra afacerii. Acum apar observațiile inovatoare care stau la baza deciziilor de afaceri ce vor fi luate.

Social intelligence poate avea un impact pozitiv în anumite zone, iar noi trebuie să le cunoaștem pentru a putea profita de pe urma lor , pentru a da avânt business-ului nostru și pentru a atrage noi clienți.

Dacă datele din social media sunt monitorizate se pot detecta posibile crize, partea bună este că astfel se pot preîntâmpina si dezamorsa. Mai mult, căci strategia de răspuns în cazul unei crize are nevoie de un background susținut de date concrete și informații importante.

Datorită dezvoltării tehnologiei și schimbării mentalității oamenilor, canalele de social media sunt ținta oricărui tip de afacere, iar instrumentele care sunt acum disponibile pot să ofere, conform criteriilor dorite, rezultate asemănătoare unei cercetări de piață, care, tradițional, ar lua foarte mult timp să fie efectuată apoi să se centralizeze datele și abia apoi să se obțină rezultatele.

Totodată pentru a putea monitoriza locul pe care îl ocupă pe piață un brand, reputația dar și gradul de satisfacție al cumpărătorilor se folosesc datele adunate prin intermediul social intelligence și se determină cât este de viabil, sănătos acel brand.

Pentru a măsura succesul unei companii se pot stabili coeficienți mult mai utili dacă se aplică social intelligence, astfel managementul campaniilor va fi mult mai eficient.

Datele colectate trebuie analizate și apoi corelate cu cele primite de la alte instrumente folosite (vânzări, clienții ) pentru a se putea crea o imagine de ansamblu clară, corectă și complete. Aici este vorba despre integrare.

Un articol realizat si oferit de www.maximmedia.ro

10.3.2017
 

Add comment