Facebook simplifică achiziția reclamelor

Facebook vine în întâmpinarea utilizatorilor astfel a continuat și și-a dezvoltat strategia de optimizare a reclamelor video pentru platformele mobile căci viitorul publicității în mediul online înseamnă: mobil și video

Ce au descoperit specialiștii de la Facebook ? Au aflat că aproximativ 100 de milioane de ore de materiale video sunt văzute zilnic pe platformă. Specialiștii au analizat situația plecând de la două premise: interesul în creștere pentru mediul vizual, materialele video și creșterea numărului de utilizatori pe platformele mobile. Estimările pentru 2020 spun că videoclipurile de pe platformele mobile vor însuma undeva la 75% din totalul traficului mobil.

Analizând, în perioada 2010-2015, formatul și durata reclamelor video, pe segmentul reclamelor TV care aveau o durată de 15 secunde, aceasta a crescut cu un procent de 3,4 pe an, iar pe segmentul reclamelor mai lungi, de exemplu : cu o durată de 60 de secunde, acesta a scăzut.

Pentru advertising creșterea interesului utilizatorilor social media pentru material în formă video este un lucru minunat, căci consumatorul stă pe platforma mobilă mare parte a timpului său, iar materialul video este la îndemână, astfel reclama ajunge repede la destinație. Mulți specialiști din domeniul publicității recunosc că formatul video este foarte important , însă trebuie aplicate niște principii ca acest material video să își atingă scopul, pentru a avea rezultatele scontate.

Trebuie luat  în seamă specificul mediul căruia i se adresează, design-ul care trebuie să fie cât mai creativ pentru reclamele video pe mobil.

Specialiștii Facebook au făcut un test, la începutul anului 2016. Au colaborat cu o serie de parteneri ca să poată testa reclamele de televiziune și pentru a putea să compare varianta TV originală cu versiunea schimbată ce apărea pe Facebook. Concluziile la care au ajuns sunt că trebuie urmați câțiva pași pentru a putea optimiza reclamele video pentru mobil astfel:

-accentul se va pune pe vizual și nu pe auditiv

Vă întrebați: De ce? Pentru că utilizatorii se uită la reclame , de foarte multe ori, fără sonor, de aceea este importantă imaginea. Se pot insera mesaje scurte scrise sau logo-ul produsului.

– captarea atenției să fie rapidă

Pot fi folosite imagini și simboluri asociate unui brand pentru ca să fie rapid recunoscut. Sunt recomandate a se folosi scene de lifestyle, imagini cu produsul și scene de acțiune deoarece acestea captează atenția, dacă atenția nu este captată, utilizatorul nu mai stă până la terminarea videoclipului, trece la altul și este un posibil client pierdut.

Flexibilitatea și inovația

Dacă ar exista o formulă magică care să asigure succesul, cu toții am folosi-o, nu? Ei bine, ea nu există! Pentru a reuși trebuie să fie făcute mai multe încercări, să fie testate mai multe variante pentru a vedea care este soluția si ce merge pentru brand-ul respectiv

Cum Facebook a anticipat acest lucru, a introdus în 2015 achiziția TRP (Target Rating Points), astfel că, începând cu aprilie 2016, se pot cumpăra segmentele orare, ceea ce înseamnă că un business pateu alege partea din în care să fie transmis spotul său. Segmentele orare sunt împărțite în grupe de 4 ore sau mai multe, acestea fiind importante pentru captivarea utilizatorilor în momentele de activitate online.

– forma pe mobil

Trebuie luat în calcul compoziția vizuală a video-urilor deoarece pe mobil ecranele sunt mici, nu sunt ca cele de TV, iar compoziția trebuie să fie dinamică.

Un articol realizat si oferit de www.maximmedia.ro

10.3.2017
 

Add comment