Câteva strategii de social media care asigură succesul

În zilele noastre, o afacere de succes este aceea care știe să utilizeze uneltele de social media deoarece rezultatele sunt măsurabile și contribuie în mod definitoriu la creșterea vânzărilor și extinderea business-ului. Iată care ar fi pașii:

  1. SEO

Pentru social media, strategia SEO presupune identificarea și încorporarea cuvintelor-cheie urmărite în principalele landing pages de pe site-ul companiei. Astfel se pot monitoriza pe social media repostările conținutului de pe site-ul firmei. Cuvintele-cheie trebuie utilizate strategic și pe Facebook sau Twitter.

  1. Alegerea specialiștilor

Noua generație  de specialiști a crescut cu contentul de social media. De aceea, ei vor fi captivați de companiile și business-urile care gândesc la fel ca ei. Acest lucru este minunat pentru afaceri căci cu ajutorul social media se pot identifica factorii principali de satisfacție ai actualilor angajați, se pot colecta date pentru alcătuirea unor tipare pe baza cărora se alcătuiește o strategie de recrutare atunci când este nevoie. Astfel vom știi că au fost alese acele persoane care au aceeași viziune.

         3.Reducerea costurilor

Pentru că este o perioadă încă grea, cu toții am resimțit efectele recesiunii, orice micșorarea a costurilor este binevenită, iar instrumentele tradiționale de PR și marketing, care sunt mai scumpe, pot fi înlocuite cu succes de uneltele de social media.

         4.Implicarea clienților

Pentru a îmbunătăți nivelul de satisfacție al clienților dar și pentru a îi face loiali business-ului tău trebuie să-i implici pe canalele de social media, pe site-ul companiei chiar și la evenimente organizate de către companie. Clienții sunt astfel implicați atât offline cât și online, iar ca să verifici dacă ai reușit să îi implici și în ce număr este destul de simplu. Se verifică pagina de Facebook sau Twitter a firmei și se numără câți followeri sunt, dacă anumite informații, articole de pe site-ul firmei sau de pe alte pagini din social media au fost shar-uite pe Facebook și de câte ori și de retweet-uri pe Twitter, aceasta e reclamă gratuită! De asemenea, numărul de comentarii de pe blogul companiei sau de pe Facebook, conținutul acestor comentarii, gradul de satisfacție al clientului și voturilor acordate de clienți.
       

         5.Retenția clienților

         Atunci când vreți să începeți o nouă strategie de social media trebuie să monitorizați ratele de retenție. Astfel procentul de comenzi ce vin de la cumpărători anteriori ar trebui să fie majoritar, dacă nu, înseamnă că undeva ați greșit și trebuie regândită strategia, iar dacă da, atunci ați reușit să identificați clienții fideli și trebuie să vă asigurați că le răsplătiți loialitatea, căci așa merg în zilele noastre afacerile în lumea optimizării și retenției.

  1. Vânzări și profituri

Vă întrebați: ”Cu ce mă ajută strategia de Social Media?” Ei bine, aceste strategii nu cresc doar implicarea clientului, fidelizarea lui, ci și vânzările. Un exemplu care ar trebuie să vă dea de gândit că această strategie merge foarte bine, este cel al firmei Dell care a declarat că a făcut vânzări de 3 milioane $ prin intermediul cupoanelor distribuite pe rețeaua de socializare Twitter. Un alt exemplu este Blendtec care și-a crescut vânzările cu peste 100% în urma unei campanii pe Youtube. Pentru a verifica trebuie măsurați indicatorii care arată vânzările ce vin direct de la Google, vânzări din căutări ce sunt plătite și cele ce vin direct din social media. Un lucru destul de tare, nu? Din confortul locuinței personale, fără să faci un efort, doar cu o strategie de social media, poți face vânzări foarte profitabile.
             

      7.Întărirea poziției de brand

Relațiile publice s-au transformat odată cu extinderea comunicațiilor pe canalele de social media. Cea mai bună reclamă și recomandare a produselor/serviciilor comercializate de firma dumneavoastră sunt date de clienții fideli care cumpără și recomandă totodată ceea ce au folosit aducând clienți noi într-un mod gratuit pentru dumneavoastră. Pe canalele de social media toți indicatorii cu privire la poziția brandului pot fi măsurați ceea ce vă poate oferi în orice moment o statistică utilă pe baza căreia puteți îmbunătății business-ul dumneavoastră sau introduce produse/servicii noi.

Un articol realizat si oferit de www.maximmedia.ro

10.3.2017
 

Add comment